Seznamte se s příšerkami
Seznamte se s příšerkami, které denně míjíme, postáváme vedle nich na parkovištích a často si ani neuvědomujeme, že nám způsobují pro příklad astma nebo rakovinu podstatně více než ostatní auta.
Majitelé příšerek mnohdy ani netuší, že příšerku doma mají a ani netuší jak moc mohou škodit svému okolí, o to více malým dětem. Ani posádka auta není před toxickými částicemi v bezpečí. Jsou tak malé, že jim nemusíte otevřít dveře, aby vstoupily.
Obecně je známo, že při aféře Dieselgate byly limity emise oxidů dusíku překračovány řádově o stovky procent. Málo se však ví o tom, že špatný technický stav vozidla nebo jeho ilegální či sportovní úprava zvyšuje produkci jedovatých emisí částic až 20.000x.
- Deaktivace EGR ventilu u dieselu = zvýšení NOx o 80 až 200 %
- Odstranění třícestného katalyzátoru = zvýšení CO až o 5 000 %
- Odstranění filtru částic u dieselu = zvýšení emisí mikročástic až 20.000x
Tato vozidla označujeme za příšerky a připravili jsme přehled těch, na které bychom si společně měli dát pozor. Jejich majitele, kontrolní stanice i Ministerstvo dopravy zároveň žádáme, aby je bez potřebné opravy nepouštěli do provozu.
3 nejhorší příšerky
Na všechno kašle a tak je i ve špatném technickém stavu. Technickou kontrolou co dva roky projde hladce za malý úplatek.
Hulič je lajdák, kterému je všechno jedno. Myslí si, že šetří peníze na úkor svého technického stavu, ale není to pravda a přitom ani neví, jak moc škodí zdraví lidem ve svém okolí. Správnou údržbou a pravidelnou kontrolou by přitom předešel předčasnému opotřebení a dlouhodobě by ušetřil. Oprava a následná údržba nemusí být ani drahá, aby zabránila násobně dražším investicím do odstranění následků závad. Pokud je vozidlo v pořádku ušetříme i značné náklady na spotřebě paliva. Viditelný kouř je totiž téměř vždy známka nespáleného paliva.
Je naleštěný frajer dokud se neusměje. Na zub se mu však nikdo pořádně nepodívá, a tak škodí mnohem více než se zdá.
Bezezub obvykle jezdí k neodbornému opraváři s přátelskými vazbami na SME/STK, kterými tak vždy hladce projde. Majitel takového auta často ani neví, že má doma příšerku a jen naslouchá špatným radám nebo sám do oprav co nejsou vidět odmítá investovat. Emisní systémy pak bývají v případě závady raději vyřazeny, zaslepeny či odstraněny. Škoda, že Bezezub neví, jak moc škodí zdraví lidem v okolí a že zkracuje i vlastní životnost.
Pirát silnic co se nenechá ničím brzdit, natož pak nějakým filtrem pevných částic, EGR ventilem, katalyzátorem nebo sériovým softwarem.
Čipař chce být vidět a slyšet a nic jiného než výkon ho nezajímá. Životní prostředí a zdraví lidí kolem jsou mu šumák. Jeho upravený software může být klidně založený na nelegální verzi z Dieselgate. Technické zkušebny jej s posvěcením Ministerstva dopravy CŘ stejně nadále schvalují po staru, jako by nikdy k Dieselgate nedošlo. Majitelé Chipařů si pak jako gauneři ani nepřipadají a často pokračují v odstranění všeho, co by mohlo teoreticky brzdit výkon.
–
Také byste raději příšerky vyřadili z provozu?